Trip Mak Buyong di Jeju Island

By | 09:51 Leave a Comment
Assalamualaikum semua...

Hari ni saya nak berkongsi pengalaman bercuti ke Jeju Island, sebuah pulau yang indah di korea.. lebih besar dari seoul dan kalau setakat 2 malam memang tak cukup nak ronda Pulau Jeju ni.
So kami last day di Busan dan pagi2 selepas sarapan check out guest house sini. Emmmm guesthouse sini sangat best dan paling dekat dengan dengan stesen train nampo. hanya 50 meter sahaja.. hihihi. Namanya Funstay Inn.. nanti saya bagi review pasal guesthouse ni okey.

So kami tahan teksi dekat depan guest house sahaja dan minta hantar ke Gimhae Airport. Flight kami pukul 1 tengahari. Kami memilih Air Busan untuk membawa kami ke pulau jeju. Oh ya sepanjang kami di Pulau Jeju, kami menggunakan khidmat pemandu teksi untuk membawa kami ronda2 di sini. Namanya Mr Kim. Sangat baik dan pandai speaking dan dia juga boleh jadi juru kamera sekaligus.. hihihihi...

Berselfie di Gimhae Airport sebelum berlepas ke jeju

Gimhae Domestic Airport

Bergambar dengan pramugara dan pramugari Air Busan. Alamak nampak perot mak buyong

Bila dah sampai ke Jeju Airport, so kami pon amik bagasi kami.. bila keluar dari airport jeju dah nampak Mr Kim memegang kertas yang bertulis nama ku.. Aidatul.. hihihi lupa nak snap gambar.. errr rasa macam VIP pulak.. kih..kih..kih..

Mr Kim menyapa kami penuh ramah dan menolong membawa bagasi ku.. hihihi.. releks sikit mak buyong dan kami menuju ke kereta. Aku melihat kereta Mr Kim bawa boleh memuatkan empat orang penumpang, sangat kemas dan memang puas hati lah.. sebenarnya teksi2 di korea ni memang baru-baru semua.

So hasil perbincangan dengan Mr Kim, kami memilih destinasi berikut untuk meneroka bumi jeju pada hari pertama..

1. Gunung Sanbangsan

2. Memetik tangerine di ladang.

3. Cheongbang Waterfall

4. Lokasi Drama Seaside (Tempat lupa, nanti kene pergi sekali lagi.. hahaha)

Okey ini saja tempat yang Mr Kim bawa kami jalan-jalan untuk hari ni. Kita bersambung lagi untuk hari ke dua di jeju Island ye..

Kalau nak tahu lebih lanjut info tempat-tempat di jeju Island boleh tekan link ni Tempat Menarik di Pulau Jeju