Hebatnya Vivix! Bantu Rawat Diabetes Tanpa Ubat

By | 22:34 Leave a Comment
Diabetes memang bahaya. Sangat bahaya sebab ia boleh bawa maut. Lebih bahaya bila ramai pengidapnya tak tahu pun yang dia ada diabetes bertahun-tahun, tunggu dah teruk baru tahu. Masa tu susah dah nak ubat. Dah macam barah pula kan?

Dalam setiap tujuh orang dewasa, seorang adalah pengidap diabetes.

Whoaa. Dasatnya statistik ni. Cuma memang dah jadi budaya kita, selagi tak sakit, selagi tu kita tak sedar untuk jaga kesihatan.

Macamana nak tahu tanda awal kita ada diabetes?
Antara tanda awal pengidap diabetes adalah:


  • luka lambat sembuh
  • jangkitan pada sistem pembuangan air kencing dan kemaluan
  • kebas kaki
  • dahaga
  • kerap buang air kecil dalam kuantiti yang banyak
  • letih dan lesu serta berat badan menurun tanpa sebab



Kalau anda ada tanda-tanda ni, cepat-cepatlah buat ujian/ pemeriksaan. Ia adalah langkah awal kita boleh selamatkan diri kita dari maut.


Bila diabetes dah teruk, macam-macam masalah kesihatan boleh jadi tau. Bukan kena potong kaki aje. Lagi teruk dari itu pun ada. Antaranya ialah:

  • kerosakan jangka panjang pada mata (boleh jadi buta)
  • saraf (kebas atau hilang dera rasa pada tangan dan kaki - kita sendiri tak perasan kaki dan tangan kita luka
  • strok
  • kegagalan buah pinggang
  • serangan jantung




Seramnya dengar.  Takkan nak tunggu teruk baru kita nak berjaga-jaga.

Berita baik untuk pengidap diabetes.
Shaklee ada tonik istimewa untuk pengidap diabetes, boleh bantu sembuhkan masalah diabetes dan kurangkan risiko ia jadi lebih parah.

Ia adalah VIVIX


Hebat sangat ke VIVIX ni?

Ya. Ia terbukti bantu ramai pesakit diabetes dengan kandungan Resveratrol yang ada dalamnya. Resveratrol ni  ada antioksida tinggi bagi bantu badan kita lawan penyakit.



Apa kaitan Resveratrol dengan Diabetes?

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin.
Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes. Jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, kita boleh memberhentikan diabetes.


Apabila tubuh kita hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula mampu meningkatkan sensitiviti tubuh kita terhadap insulin oleh itu mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.


2. Mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh kita.
Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim iaitu dikenali sebagai enzim SIRT1 mestilah di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.





Takkan la sehebat itu VIVIX ni kaaannnn?
Ha.. Jangan ragu-ragu kehebatan tak terhingga.. Jom semak testimoni ini.
Testimoni 1
Testimoni 2
Testimoni 3
Testimoni 4
Wahhh. Teruja betul baca testimoni-testimoni ni. Memang mujarab dan berkesanlah VIVIX ni. 
Sungguh Menakjubkan.
Jangan tunggu lagi. Mari order VIVIX hari ni untuk mencegah masalah Diabetes yang boleh bawa maut ni. Hadiahkanlah kepada orang yang tersayang terutama Mak dan Ayah kita. 
Hanya RM475 sebotol

Mahalll??
Oh Tidakkkk. Sila lihat nilai yang JAUHHH LEBIH MAHAL ini...

Berapa kali ganda MAHAL kos rawatan ni?? Bersediakah kita dengan kos yang TINGGI ini?
Bukankah mencegah lebih baik dari merawat?
Wassap / SMS 013-7930935 (Aida)

0 comments:

Post a Comment